jueves, 27 de diciembre de 2012

CONCLUSIÓ final de Mòdul

Ha arribat el final de semestre i es dóna per finalitzat el mòdul format per l'assignatura de Comunicació Oral Escrita i Digital i la de Gestió de la Informació i TIC.

La finalitat d'aquest bloc era recollir les diferents activitats que hem fet  i anar-les complementant i relacionant amb els apunts presos a classe i ampliacions. Cada entrada ha de constar de tres parts: la definició, l'ampliació i la reflexió.
En aquest bloc es pot veure tot el que hem fet a les classes de COED i GITIC des del primer dia de curs fins ara.
Espero que a tots aquells que heu visitat el meu bloc us hagi servit de gran ajuda!
 
Primerament parlaré de l'assignatura de COED, explicaré les diferents entrades que he elaborat i l'estructura que segueixen cadascuna d'elles.

1. Descripció
En aquesta entrada com a part teòrica he fet una breu definició , he explicat els diferents tipus de descripció i l'estructura que han de seguir els textos descriptius. Fent referència a la part pràctica he explicat les 3 activitats que vam fer a classe per treballar la descripció : el vídeo d'Estrella Damm,  les imatges de la poesia visual de Joan Brossa i per últim les 4 cançons. Aquestes les podreu escoltar clicant sobre el nom de la cançó.
A més a més he penjat la descripció d'un company de classe i la fotografia de" qui ets tu".

2. Les claus per a una bona comunicació
En aquesta entrada he relacionat tres temes que hem treballat a COED: les habilitats lingüístiques,  el codi oral o codi escrit i les característiques del text.
Primerament parlo de les 4 habilitats lingüístiques, explicant la teoria dels apunts presos a classe i fent una ampliació.  Seguidament trobem el codi oral i el codi escrit on explico les diferències dels dos codis a partir de les característiques contextuals i textuals mitjançant dos quadres. I finalment trobem les propietats/característiques del text on explico les descriptives i les prescriptives amb la teoria de classe i una bona ampliació.

3.Un bon comunicador
En aquesta entrada explico com ha de ser un bon comunicador, és a dir les característiques i requisits que es necessiten per arribar a ser un bon orador. Explico l'activitat que vam fer que consistia en dir qui era per a nosaltres un bon comunicador i seleccionar 3 o 4 característiques . Desprès ho posàvem en comú a classe i finalment acabàvem obtenint les principals característiques que ha de tenir un bon comunicador.
Aquesta entrada la he relacionat amb “Com parlar be en públic” ja que és un llibre teòric que explica les tècniques i consells per parlar d'una forma correcte en públic.
He relacionat aquestes dues activitats de classe ja que les dues expliquen la teoria de com ser un bon orador.

4.Posant en pràctica com ser un bon comunicador.
En aquesta entrada hi explico la recitació de la poesia i l'exposició oral d'identitat i territori. He relacionat aquestes dues entrades, ja que aquestes activitats parlen sobre activitats fetes a classe  mitjançant la teoria que havíem après anteriorment.

Per anar finalitzant, dir que ha sigut una assignatura molt útil ja que he après molt. M'agradaria donar les gràcies a la Imma, la professora de COED, ja que ha fet unes classes interessants i dinàmiques i ha fet que tingui interès en l'assignatura.
Aquesta assignatura m'ha ajudat durant el semestre a perdre la por a parlar en públic. He vist una gran millora en mi des de principi de curs fins ara,i tot això gràcies a aquesta assignatura. Hem treballat molt l'expressió oral mitjançant la teoria i diverses activitats. Per exemple el llibre de ”Com parlar be en públic” que és un recull de tècniques i consells per arribar a ser un bon orador. També a través de diverses activitats com per exemple el treball d'Identitat i territori, qui ets tu i la recitació d'una poesia. A més a més també vam fer el treball de Publicació Digital que consistia en seguir, per diverses xarxes socials, una persona que per nosaltres fos un bon comunicador i després fer una exposició oral argumentant el perquè era un bon comunicador. A  l'haver treballat la teoria a classe ha fet que estigui més segura de mi mateixa a l'hora de parlar en públic i de fer les diferents activitats, ja que la teoria m'ha sigut un referent per saber que havia de fer i que no, quan parlés en públic.
 
Les entrades que estan més elaborades i n'estic més satisfeta són:

 
He trobat molt interessant l'assignatura de GITIC. He après a utilitzar programes i eines que fins ara no sabia utilitzar o inclús no sabia que existien. M'hagués anat molt bé que m'haguessin ensenyat tots aquests programes i eines anys enrrere ja que són molt útils i pràctics. M'hagués sigut de gran utilitat saber utilitzar el Google Drive perquè he pogut comprovar que és molt útil a l'hora de treballar en grup. També m'hagés sigut de gran ajuda saber fer un índex automàtic i saber utilitzar el programa cmap tools per fer esquemes de forma ràpida i senzilla. També utilitzar el prezi per les presentacions i utilitzar diversos marcadors socials.
M'han agradat molt les classes que hem fet d'aquesta assignatura perquè he après moltes coses noves i interessants i he après a aplicar-les en l'àmbit educatiu.
Finalment donar les gràcies al Jorge per les seves explicacions i la seva ajuda.

Per concloure aquest bloc adjunto un mapa conceptual elaborat a la classe de GITIC que representa de forma clara el que hem treballat en aquesta assignatura.


Per últim dir que això no és un adéu, sinó un fins aviat!

No hay comentarios:

Publicar un comentario