sábado, 1 de diciembre de 2012

Posant en pràctica com ser un bon comunicador

A la classe de COED després d'haver treballat la teoria per arribar a ser un bon comunicador vam fer activitats per posar a la pràctica la teoria. A la classe de COED vàrem fer una recitació i a més a més vam fer dues exposicions modulars. La de Identitat i territori, en parelles i la de Públicació Digital que la vam fer en grups.

Recitació

A la classe de COED amb la Imma vam fer les recitacions, jo vaig recitar la poesia Excelsior de Joan Maragall.

Excelsior va ser publicat el 1895 i figurava com epíleg dins del recull "Poesies" .
Maragall expressa en aquest poema el seu punt d'inconformisme vital que ens ha de permetre no caure en posicions acomodades que ens impedeixin tenir uns ideals pels quals treballar i lluitar constantment.
Us adjunto a continuació la poesia:



EXCELSIOR
 
 Vigila, esperit, vigila,
no perdis mai el teu nord,
no et deixis dur a la tranquil.la
aigua mansa de cap port.
 
Gira, gira els ulls enlaire,
no miris les platges roïns,
dóna el front en el gran aire,
sempre, sempre mar endins.
Sempre amb les veles suspeses,
del cel al mar transparent,
sempre entorn aigües esteses
que es moguin eternament.
Fuig-ne de la terra immoble,
fuig dels horitzons mesquins:
sempre al mar, al gran mar noble;
sempre, sempre mar endins.

Fora terres, fora platja,
oblida't de ton regrés:
no s'acaba el teu viatge,
no s'acabarà mai més.



Joan Maragall

Una vegada feta la recitació de la poesia ens hem de fer una autoavaluació tenint en compte diversos aspectes.


Elecció del text
Jo considero que el text que vaig escollir tenia una extensió i un grau de complexitat correcte.
Expressió oral
L’expressió oral va ser força correcte. Vaig tenir un bon to de veu però la postura l’hauria de millorar ja que vaig estar massa estàtica.
  Mirada
Quan recitava la poesia vaig pensar molt en no centrar la meva mirada en un punt fixe, sinó dirigir la mirada als diferents oients del públic i crec que aquest aspecte el vaig fer força bé.
  Veu
 Vaig utilitzar un bon to de veu, alt clar i entenedor.
  Postura
Quant a la postura jo crec que era correct;, estava amb el cos recte sense fer la barca ni moviments estranys però era una postura estàtica i això ho hauria de millorar.
  Gesticulació
Els nervis em van bloquejar i vaig mantenir una postura estàtica, no vaig fer cap gesticulació amb el cos. No ho vaig tenir en compte i és important ja que la postura i la gesticulació transmeten molt a l'oient.
  Control dels nervis
Al començar el poema estava molt nerviosa pel fet d'haver de parlar en públic, a mesura que anava recitant el poema anava controlant cada cop més els nervis.
  Altres
Els nervis em van fer una mala jugada, ja que jo em sabia tot el poema molt bé i els nervis van fer que en algun moment puntual se m'oblides una paraula.

Identitat i territori
En el mòdul de Processos i Contextos Educatius II vam haver de fer un treball anomenat Identitat i Territori. El treball era en parelles i jo el vaig fer amb la meva companya Maria Vilàs. El treball havia d'estar relacionat tant amb GITIC com amb COED. Amb l'assignatura de COED havíem de tenir en compte escollir un tema que estigués relacionat amb l'identitat i el territori. També a l'hora de fer l'exposició oral sobre el tema havíem de tenir en compte les normes i consells que apareixien al llibre de "Com parlar bé en públic". Relacionat amb l'assignatura de GITIC havíem de crear un prezi i havíem d'elaborar un bon suport digital i tecnològic.

Nosaltres vam fer el treball sobre l'Inconscient, ja que tot i ser un món molt desconegut forma part de nosaltres i té una gran influència en el nostre pensament i en la nostra manera de veure el món.
El nostre treball està estructurat en diferents parts: Primerament trobem l'explicació de la teoria psicoanalista de Freud, on hi expliquem els tres sistemes (el conscient, preconscient i inconscient) i les tres instàncies (el jo, superjò i allò) En segon lloc mitjançant un exemple demostrem que dibuixant una casa podem analitzar la personalitat d'una persona. I finalment acabem amb les conclusions.

A continuació podreu veure la presentació del nostre treball identitat i territori:



Publicació Digital
 
La nostra exposició oral del treball de Publicació digital anava sobre el bon comunicador Albert Om. Aquest treball consistia en cercar informació i fer un seguiment d'Albert Om per les diferents xarxes socials per demostrar que era un bon comunicador.Vam seguir-lo pel facebook, twitter, .. i els dos programes que ell hi participava que era el Club i el Convidat. A continuació us faré una petita pinzellada.
 
1. TWITTER
L’Albert Om no utilitza gairebé res el seu twitter personal @albert_om11, ja que les seves últimes publicacions o tuits no es renoven des del desembre de 2011. Amb aquest compte de twitter, l’Albert en total ha escrit quatre tuits en els quals explica que aquest compte personal no és el twitter oficial i on també explica que gairebé no fa ús d’aquesta xarxa social. Tot i així, podem veure la gran audiència que li persegueix, ja que amb tan sols quatre tuits té 3.541 seguidors.
Una de les raons per les que l’Albert Om pot tenir abandonat el seu twitter personal, és que utilitza el twitter del programa “El Convidat” per escriure directament des d’aquí. Aquest compte té una mitja de 4 tuits diaris, en els quals l’Albert incita a tots els seus seguidors a veure el programa amb frases com per exemple: 5 minuts i engeguem!!!!!; o també resumeix de manera molt breu el que es donarà en el programa d’aquell dia, etc.En la nostra opinió, podem utilitzar l’eina del twitter, entre d’altres, per argumentar que és un bon comunicador. Principalment és un gran atraient de l’audiència amb frases com les que hem mencionat anteriorment o també utilitzant fotografies en la majoria dels seus tuits; mostra una actitud positiva en tots els seus tuits; a més pensem que en les seves publicacions és molt clar, breu i precís i, escriu allò necessari perquè els seguidors ho llegeixin i ho captin de manera ràpida.
2. BLOG
L’Albert Om utilitza el seu bloc per a explicar els capítols del programa “El convidat”. Els explica després que s’hagin projectat a la televisió, i juntament amb l’explicació del capítol, ens hi deixa el vídeo per a poder visualitzar-lo directament des del seu bloc.A través d’aquest bloc, pots accedir al seu compte de Twitter i de Facebook.
Considerem que aquest bloc li és de molta utilitat, ja que li serveix per expressar tot el que ha sentit durant el programa. També és una de les eines a través de les quals podem veure que és un bon comunicador, degut a que s’expressa amb claredat i de manera ordenada. El seu bloc és atractiu en quant a les imatges i colors utilitzats, i també en quant a l’ordenació de temes i conceptes.
 
3. EL CLUB
L’Entrevista: es tracta d’un espai del programa on Albert Om conversa amb diferents personatges del panorama actual.
Om enllaça l’espai amb l’espai interior mitjançant una breu introducció que serveix per presentar el convidat. En aquest instant capta l’atenció del públic sovint explicant experiències personals o situacions quotidianes que acosten el presentador al públic. Això el converteix en una figura propera i familiar.
Actua amb gran naturalitat, mostrant confiança i seguretat, i emfatitza el seus missatges amb la gesticulació i els canvis de to de veu.
Tot i ser molt prudent i mantenir sempre l’objectivitat, sap dirigir la conversa per tal de tractar els punts que l’interessen i acostuma a concloure l’entrevista amb un pregunta final amb un to d’humor.
*Quan fa de moderador sap imposar-se sense recórrer a una actitud autoritària ni necessitat d’alçar la veu. S’ajuda de la gesticulació per mantenir l’ordre.

4. EL CONVIDAT
El convidat és un programa de televisió d'entreteniment emès per TV3. En cada programa l'Albert és el convidat d'una persona durant tot un cap de setmana. El presentador segueix l'amfitrió a tot arreu on va i per uns dies es converteix en la seva ombra; aquest li explica què fa cada dia i junts fan un repàs a la seva vida.
Albert Om abans d'anar com a convidat a les diverses cases o a fer una entrevista, s'informa sobre la vida personal i professional de l’entrevistat. Sempre mostra una actitud respectuosa i amable davant els receptors i oients. Es caracteritza per la seva naturalitat, sempre sap què preguntar i quan fer-ho i mai ho fa de manera forçada. Una de les seves principals virtuts és que sap captar l’atenció del públic.Al començar el programa fa una introducció on respon les 4 qüestions principals i explica les idees principals i els objectius. Fa referència a la resposta qui? On? Quan? I perquè? Estructura el capítol realitzant preguntes en funció del moment, sabent trobar sempre la pregunta adequada. Per tancar el programa fa una pregunta final a mode de conclusió.


 

 
Reflexió:

L' activitat que hem fet a la classe de COED de recitar una poesia en veu alta davant d'un públic m'ha sigut de gran ajuda per anar perdent poc a poc la por de parlar en públic.
Aquesta activitat que hem fet la podem relacionar amb el llibre de com parlar bé en públic ja que ens dóna estratègies, recomanacions i tècniques per parlar bé en públic. També podem relacionar-ho amb la classe de coed que vam fer sobre el bon comunicador en la qual havíem d'aportar a classe diferents característiques que havien de tenir un bons comunicadors. 
En sabíem les estratègies i característiques de forma teòrica, i aquesta activitat ha sigut una oportunitat per poder dur-les a la pràctica.

Les activitats d'Identitat i territori i la Publicació Digital a l'hora de fer la exposició oral com era en parelles o en grup no estava tan nerviosa; a més a més en aquesta presentació oral havíem d'utilitzar un suport tecnològic (en el nostre cas un prezi) que ha fet que em sentís més segura i còmoda durant l'exposició.

Em va semblar més difícil l'activitat de la poesia, ja que havies de memoritzar la poesia i alhora estar pensant en moure el cos, gesticular, ser expressiva... En canvi l'exposició d'identitat i territori era sobre un tema escollit per nosaltres, pel qual teniem interès, i això va fer que tinguéssim més ganes de fer l'exposició. A més a més un altre avantatge és que no ens havíem de memoritzar el que havíem de dir i comptàvem amb un suport digital que em donava  tranquil·litat, ja que servia de guia durant l'exposició.

Finalment dir que aquestes activitats m'han servit de gran ajuda per anar perdent poc a poc la por a parlar en públic.

2 comentarios:

  1. Maria! Trobo que has fet una bona reflexió i que sí que és cert que estàs perdent la por a parlar en públic! Felicitats!

    ResponderEliminar